Jan 26, 2016

Marjaanan Konmari-projekti, osa VII: Kirjoitus- ja askartelupaperit

Olen pitkään yrittänyt saada tolkkua askartelu-, kirjoitus- ja piirustustarvikkeiden järjestämiseen. Kun oivalsin jemmata omaan kaappiini ne, jotka tuottavat minulle iloa, oli järjestys yhtäkkiä ihan selvä. Olen aiemmin tehnyt jotain samantapaista, mutta Konmarin ilotarkastus oli se puuttuva lenkki. 

Olohuoneessa on kaksi laatikollista tämän tyyppistä tavaraa. Ylempi laatikko on minun hylkäämiäni tai lapsille alunperinkin kuuluvia tavaroita. Nyt lasten ulottuvilla ovat kaikki tarvikkeet, jotka eivät ole minulle erityisen rakkaita ja joita uskallan antaa heidän käyttää. Niille en siis aio edes tehdä Konmarin "ilotarkastusta". Alemmassa kuvassa taas on enimmäkseen minun hallinnassani olevia tavaroita, joille aion tehdä ilotarkastuksen. Voi olla että osa niistä päätyy vielä omaan kaappiini. Mutta ainakin ne ovat nyt kootusti yhdessä paikassa.

Kertun omistamat askartelutarvikkeet ja -välineet siirsin hänen huoneeseensa, lukuunottamatta maalausvälineitä, joita toivon käytettävän vain alakerrassa olohuoneen pöydän ääressä.



Minullahan on vanha rakkaus Washi-teippiin. Nyt palasin niiden pariin pitkästä aikaa ja järjestin ne. Olen huomannut, että minua viehättää järjestys koon mukaan paremmin kuin värin tai sisällön (esimerkiksi kirjoissa ja papereissa). Niinpä sovelsin koon mukaista järjestystä teippeihinkin. Kapeat ja paksut pakkasin penaaliin, keskikokoiset ripustin keppiin.




Kaunista! Enpä olisi uskonut ehtiväni tällaistakin näpräilyä tekemään tässä vaiheessa elämää. Mutta Kaisa nukkui eilen illalla yli neljä tuntia vaunuissa ulkona! Ja ruokakin oli valmiina jo. Mikäs sen parempi tapa käyttää vapaa-aikaa, kun järjestellä omia rakkaita teippejä.

Omaan kaappiini keittiöön olen jemmannut minua viehättävät kynät, lehtiöt, kortit, korttipohjat, kirjekuoret, tarrat, kiiltokuvat ja Washi-teipit. Sieltä löytyy myös väritys- ja päiväkirja, kirjeidenkirjoituskansio sekä Konmarin kirjat. Oi joi, tällaisista tavaroista minä tykkään!


Kaapin oveen olen teipannut minua inspiroivia kuvia. Alemmassa kuvassa on sisustuslehdista löytämäni kuvat, jotka toimivat Konmarin neuvomana unelma-asunnon kuvana. Tuota unelma-asuntoa olisi hyvä ajatella järjestelyprojektia tehdessä, jotta tavoite säilyy kirkkaana mielessä. Olen kirjoittanut kuviin huomioitani siitä, mikä kuvassa minua miellyttää.

Ylempi kuva on kortti, jonka olen ostanut ollessani teini-ikäisenä vaihdossa Texasissa. Kuva viehättää minua edelleen kovasti, tiedä sitten miksi.

Kuvassa näkyy myös vielä muutama salaattikulho ja suodatinpusseja. En viitsi niitä nyt järjestämisen vuoksi siitä pois siirtää, koska ennen pitkää ne ovat vuorossa Konmari-projektissani kuitenkin ja katsotaan sitten minne päätyvät. Tämä kaappi valkkautui tavaroilleni siksi, että ovi oli tarpeeksi leveä inspiraatiokuvalle...



3 comments:

  1. Onpa inspiroivia kuvia! Hieno pienempien teippien säilytysratkaisu! Huomaatko, että siinä on kuitenkin melko paljon juuri värin mukaan järjestettynä? :)

    ReplyDelete
  2. Kiitos kommentista! Toki huomaan - yritin ensin järjestää tumma-vaalea-asteikolla, mutta tämä järjestys on silmille sopivampi.

    ReplyDelete